"HIZKUNTZA BAT EZ DA GALTZEN, EZ DAKITENEK

IKASTEN EZ DUTELAKO, DAKITENEK HITZ EGITEN EZ

DUTELAKO BAIZIK"





Kontagailu elektronikoa

Xanga Counter

lunes, 9 de enero de 2012

KONPARATIBOAK

1. Ezberdintasuna adierazteko

Kualitatea

1 + 2 + baino ... –ago(a)

- Ni zu baino altuagoa naiz

- Gaur atzo baino lasaiago nago

Kantitatea

- 1 + 2 + baino ... gehiago

- 1 + 2 + baino ... gutxiago
      
- Nik zuk baino diru gehiago daukat

- Gaur atzo baino jende gutxiago etorri da


2. Berdintasuna adierazteko

Kualitatea

- 1 + 2 + bezain + (...)

  

Ni ez naiz zu bezain altua .Hau bestea bezain txarra
Kantitatea

1 + 2 + beste + (...)

(Adina, hainbat, bezainbat)

-
Nik ez dut zuk beste irabazten

Etxean hemen beste liburu daukat

3. -EGI (a) 

Nolakoa : Hori handiegia da

Nola : Beroegi dago

Kantitatea : Liburu gehiegi daukat4. 

4. Superlatiboa

-(r) ik ...-en

- Hauxe da gela(rik) handiena



- Hauxe dago ondoen



- Ni itsusienarekin geratu nintzen

Kantitatea : gehien


5. Irregularrak


Ona
ondo
txarra
txarto
asko
gutxi
-ago
-egi
-en
Hobea
Onegia
Onena
Hobeto
Ondoegi
Ondoen
Txarragoa
Txarregia
Txarrena
Txartoago
Txartoegi
Txartoen
Gehiago
Gehiegi
Gehien
Gutxiago
Gutxiegi
Gutxien


6. Hain / hainbeste 


Kualitatea: hain

Ez zara hain polita

Kantitatea: hainbeste

Ez dago hainbeste jende

No hay comentarios:

Publicar un comentario